27 februari 2017

HIIT

HIIT, oftewel High Intensity Interval Training is interval training voor iedereen. Ben je op zoek naar een workout waar je al je energie in kwijt kunt en waar weinig rustmomenten in voor komen? Dan is HIIT precies wat je zoekt. Met HIIT verbrand je méér vet in minder tijd. Door de intervallen die op hoge intensiteit worden uitgevoerd is jouw lichaam uren na de training nog vet aan het verbranden. Zelfs wanneer je, na je workout, alweer thuis op de bank zit, ben je nog calorieën aan het verbranden!  Daag jezelf uit, verbrand vet, en word fit met HIIT! 

Een typische HIIT workout

Een HIIT workout kenmerkt zich door het werken met korte en intensieve oefeningen. Deze oefeningen variëren per les, waardoor je iedere keer opnieuw wordt uitgedaagd. Tijdens de oefeningen houdt je 90 tot 100% van je maximale hartslag aan en zijn de herstelperiodes kort. 
De duur van een HIIT les kan variëren van 30 minuten tot een uur. In deze korte tijd worden jouw uithoudingsvermogen en conditie verbeterd en werk je aan de explosieve kracht van je spieren. HIIT is de ideale les wanneer je wilt afvallen en je conditie wilt verbeteren

Ben jij nog niet klaar voor die uitdaging, geen probleem. HIIT kun je aanpassen naar jouw niveau. Dus: push jezelf tot het uiterste, maar luister naar je lijf.

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Zondag